Poziv na bojkot proizvoda: “Ako uspijemo, ministre, častimo Vas domaćim kruhom”

Facebook stranica “Halo, inspektore” , pokrenuta od strane Europskog centra izvrsnosti potrošača (ECIP), pozvala je potrošače na bojkot telećeg vrata.

ECIP apelira na potrošače da kolektivnim izbjegavanjem kupnje telećeg vrata šalje jasnu poruku proizvođačima i trgovcima kako su pretjerana poskupljenja neprihvatljiva. Cilj je utjecati na smanjenje cijena i ukazati na važnost poštenih tržišnih praksi. Kampanja naglašava moć potrošača u oblikovanju tržišnih uvjeta, a reakcije na društvenim mrežama već ukazuju na sve veći interes javnosti.

Kako navode, izračunali su da je teleći vrat u jednom trgovačkom lancu u tri mjeseca poskupio za čak 43 posto.

“I nitko nam nije odgovorio na pitanje: koji su to inputi potaknuli takvo poskupljenje?”, navodi ova stranica.

Izračunali su i kako se kretalo poskupljenje: “U listopadu je cijena po kilogramu bila 5,59 €, mjesec dana poslije 6,39 €, a od 16.1.2025. čak 7,99 €/kg! To je u tri mjeseca povećanje cijene za više od 40%!!!”

Podsjećaju da su najavljena i nova poskupljenja, o čemu je i N1 pisao ranije. Naime, predstavnik trgovaca u HUP-u Martin Evačić rekao je i za N1 da stižu nova poskupljenja.

“Preko 50 dobavljača nam je najavilo povećanja cijena koja se kreću od 3 pa na više posto u sljedećih mjesec do dva dana. Stalno ponavljamo da marže trgovaca apsolutno nisu rasle zadnje dvije, tri godine, dapače, kod dijela robe su i padale, kod ovih kontroliranih cijena nekada smo prodavali i ispod nabavne cijene, što je protivno zakonu o zabrani nepoštenih trgovinskih praksi, što je protivno zakonu o trgovini”, kazao je Evačić za N1.

Zbog svih poskupljenja, “Halo, inspektore” poziva na bojkot proizvoda, a teleći vrat je prvi na redu.

“Danas je počeo sedmodnevni bojkot proizvoda koji je u tri mjeseca poskupio više od 43%!”, objavili su četvrtak.

Podijeli objavu