Hrvatska je skuplja 52 posto od Albanije

Turizam, koji čini petinu hrvatskog gospodarstva, zabilježio je uspješnu godinu. Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, istaknuo je na 26. Kongresu hotelijera da su luksuzniji smještajni kapaciteti, poput hotela s 5 i 4 zvjezdice, iznimno popunjeni tijekom ljeta. Sredinom kolovoza popunjenost hotela s 5 zvjezdica iznosila je 96,5%, dok je kod hotela s 4 zvjezdice bila 92,5%. Ovi podaci naglašavaju važnost ulaganja u kvalitetu u turističkom sektoru.

Veljko Ostojić ističe kako globalna nesigurnost i slabija gospodarska kretanja, osobito u Njemačkoj, zahtijevaju jačanje investicija u hotelijerstvu. Naglašava važnost zapošljavanja domaćih radnika, ubrzanja izdavanja dozvola za strane radnika te kvalitetne edukacije turističkog kadra kao čimbenika za daljnji razvoj i otpornost hrvatskog turizma.

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina priznaje kako nije bilo lako u prethodnoj sezoni te da su pred nama izazovne godine.

“U 2025. nas očekuju rast i dovršenje nekoliko velikih investicija, prije svega u hotelijerstvu”, rekao je Glavina navodeći kako dosad imamo najveći val investicija u turizmu, a prenosi 24sata.

“Cijena postaje glavni motiv”
Pozvao je na oprez u formiranju cijena kako bi bile prihvatljive i konkurentne, jer je vrijednost za novac, prema istraživanjima, glavni motiv pri odabiru destinacija za odmor i putovanja.

“Gosti sve više traže objekte koji brinu o održivosti. Istraživanja pokazuju da više od 50 posto gostiju koji planiraju putovati žele odsjesti u manje razvijenim turističkim sredinama, a jedan od glavnih njihovih motiva odabira destinacije je omjer cijene i kvalitete. Cijena postaje glavni motiv za odabir destinacije. Moramo izaći s dobrim first minute ponudama te nas se mora percipirati kao cjenovno prihvatljivu destinaciju. Imali smo napise o skupoći i tu negativnu percepciju nam je teže obraniti”, poručio je ministar Glavina navodeći kako se moramo prilagođavati.

Staničić: Gosti žele vrijednost za novac
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić poručio je kako u 2025. gosti žele prije svega vrijednost za novac.

“Do kraja godine možemo očekivati oko 21 milijun turista i prema predviđanjima HNB-a oko 15 milijardi eura prihoda od stranih turista, dok za 2025. treba promisliti o cijenama, jer ako ih prati kvaliteta, neće biti problema, ali ako ne, bit će barijera. Istraživanja su pokazala da smo u 2024. bili nešto skuplji od Grčke i Španjolske, kao i da oko 80 posto Europljana mijenja navike putovanja zbog klime, sigurnosti i cijena. Hrvatska sigurno ima i prostora i pameti da zadrži cjenovnu konkurentnost”, poručio je Staničić.

“Stavimo li Hrvatsku u odnos s drugim državama vidimo kako su cijene u kolovozu u samoj Njemačkoj bile 5 posto više nego kod nas, u Francuskoj 9 posto više, a u Italiji 1 posto više”, dodaje Staničić.

S druge strane navodi kako su cijene u Portugalu bile 28 posto niže od naših, u Španjolskog su bile 21 posto niže, a Grčka je imala 17 posto niže cijene od Hrvatske.

“Albanija je nudila 52 posto niže cijene od onih s kojima su se Nijemci u vrhuncu sezone susretali kod nas”, rekao je Staničić apelirajući da naglasak za iduću godinu bude na pred i postsezoni te da se pronađu sredstva da se Hrvatska bolje pozicionira kao aviodestinacija.

Glavni ekonomist HUP-a Hrvoje Stojić na konferenciji je istaknuo da su izgledi za 2025. godinu dobri za ekonomiju i turizam, odnosno da se očekuje rast gospodarstva od oko tri posto.

“U odnosu na druge zemlje EU-a, Hrvatska se u turizmu nešto brže oporavila od pandemije u dolascima i noćenjima, ali zbog rasta cijena i svih troškova, odnosno inflacije u 2024., već drugu godinu zaredom ima realni pad prihoda, odnosno profitabilnosti, pa tako i hotelijeri. Treba povećati investicije i produljiti sezonu”, rekao je Stojić.

“Moramo osnažiti investicijski ciklus”
Gospodarska kretanja nisu najsjajnija, prije svega u Njemačkoj, i zato je važno osnažiti investicijski ciklus u hotelijerstvu te potaknuti rad domaćeg stanovništva i osigurati brže dobivanje radnih dozvola za strane radnike. Još jedna od bitnih stvari za uspješan turizam je i dobra edukacija turističkog kadra.

“Trebamo zadržati cjenovnu konkurentnost”
Istraživanja su pokazala da oko 80 posto Europljana mijenja navike putovanja zbog klime, sigurnosti i cijena.

28 % niže cijene od Hrvatske imao je Portugal u protekloj sezoni.

21 % bile su niže cijene u Španjolskoj u odnosu na Hrvatsku 2024. godine

17 % niže cijene od Hrvatske imala je Grčka ove godine.

52 % Albanija je nudila 52 posto niže cijene od onih s kojima su se Nijemci u vrhuncu sezone susretali kod nas.

Podijeli objavu