Tijekom božićne kupovine, započeo je novi val sniženja, unatoč ograničenim financijskim sredstvima potrošača. Unatoč privlačnim ponudama, građani su oprezni prilikom kupovine.
Razmotrimo stavove potrošača o sniženjima:
“Neki ključni komadi odjeće za sezonu isplativo je kupiti sada, dok su neki proizvodi poput tehnike manje privlačni.”
“Sniženja često nisu iskrena; cijene se podignu prije sniženja, stvarajući prividnu uštedu.”
“Sviđa mi se ideja sniženja, ali često ne znamo koliko zapravo uštedimo. Očekujemo drugi krug sniženja.”
Važno je napomenuti da su popusti u prvoj rundi iznosili od 20 do 50 posto, a ponegdje i do 70 posto. Oprez je posebno potreban nakon Nove godine kada prestaje obveza dvojnog iskazivanja cijena u kunama i eurima.
Ana Knežević iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača upozorava na opreznost pri kupnji nakon ukidanja dvojnog iskazivanja cijena. Trgovci su manje zabrinuti zbog ove promjene.
Slobodan Školnik, direktor trgovačkog lanca, smiruje strahove potrošača, tvrdeći da će se ljudi brzo prilagoditi novom načinu iskazivanja cijena.
Što se tiče proizvoda koji su sniženi, odjeća, obuća, bijela tehnika i namještaj često su među ponudama. Online kupovina također nudi popuste, no potrošači trebaju biti oprezni zbog mogućih problema s vraćanjem ili zamjenom proizvoda. Udruženje potrošača ističe važnost upotrebe tzv. charge back opcije za povrat novca ako dođe do problema s online kupovinom.
Marija Hodak